Dzieci z klas pierwszych, przystąpiły do tego międzynarodowego i ogólnopolskiego projektu, który jest realizowany w formie innowacji pedagogicznej. Przez cały rok szkolny będą realizować zadania w nurcie STEAM, który zakłada podejście interdyscyplinarne, łącząc naukę, technologię, inżynierię, sztukę oraz matematykę.
Projekt ma na celu rozwijanie wszechstronnych zainteresowań dzieci, a szczególnie popularyzowanie wiedzy interdyscyplinarnej. Spełnia 5 z 7 priorytetów polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025, m. in. kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
Głównym zadaniem jest zachęcenie dzieci do pogłębienia wiedzy o otaczającym je środowisku oraz wzbudzenie ich chęci do uczenia się, współpracy i współdziałania. Przy realizacji treści będzie także wspierany rozwój umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
Dodatkowo dzieci będą rozwijać naturalną ciekawość, eksperymentować, szukać różnych rozwiązań stawianych im problemów, współpracować w zespołach, szukać kompromisowych rozwiązań, biorąc pod uwagę potrzeby i oczekiwania innych, tym samym rozwijać umiejętności interpersonalne.