| p. Woźniak – Wasilew Katarzyna | ||||
| p. Szwiec Sandra | ||||
| p. Machulik Bożena | ||||
| p. Paruzel – Osojca Joanna |
Pierwsze kroki w hafcie wykonane przez klasę 3a podczas kółka rękodzielniczego. Efekty pracy zmotywowały uczniów do poznawania kolejnych technik rękodzielniczych. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.
11 listopada to ważna data dla wszystkich Polaków. W naszym przedszkolu, jak co roku, uczciliśmy Narodowe Święto Niepodległości. W piątek 7 listopada, o godzinie 11:11 przedszkolaki wraz z nauczycielami przystąpiły do ogólnopolskiej akcji „Szkoła do Hymnu” i uroczyście odśpiewały „Mazurka Dąbrowskiego”. Był to podniosły moment, w którym dzieci okazały szacunek dla symboli narodowych.
W ciągu dnia rozmawialiśmy o historii naszego kraju oraz o tym, co oznacza niepodległość. Dzieci poznały polskie symbole narodowe – godło, flagę i hymn, a także wysłuchały kilku legend związanych z naszą ojczyzną.
Nie zabrakło również działań twórczych. Dzieci wykonały prace plastyczne inspirowane barwami narodowymi oraz polskimi symbolami. W salach pojawiły się kotyliony, flagi oraz inne dekoracje, które stworzyły wyjątkową, patriotyczną atmosferę.
Obchody Święta Niepodległości były dla dzieci okazją do radosnego świętowania, a jednocześnie nauką o historii i tożsamości narodowej.
Z wielką radością informujemy, że Julia Twardoch, uczennica naszej szkoły, zdobyła Grand Prix w XX Pikniku Malarskim „Sielskie klimaty” im. Andrzeja Makowskiego.
To wyjątkowe wydarzenie artystyczne co roku gromadzi młodych twórców z różnych szkół i ośrodków, którzy w plenerze mierzą się z tematyką natury, pejzażu i tradycji regionu. W tegorocznej edycji prace uczestników oceniało profesjonalne jury, w którego składzie znalazł się m.in. prof. Piotr Kossakowski z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.
Julia zdobyła najwyższe wyróżnienie – Grand Prix w kategorii młodszej – za wyjątkową wrażliwość artystyczną, dojrzałość kompozycyjną oraz umiejętność uchwycenia nastroju i piękna sielskiego krajobrazu.
Serdecznie gratulujemy Julii tego prestiżowego osiągnięcia, które jest dowodem talentu, pasji i pracowitości. Jesteśmy dumni, że w naszej szkole rozwijają się tak utalentowani młodzi artyści, wrażliwi na piękno otaczającego świata.
Na kilka dni przed Narodowym Świętem Niepodległości uczniowie naszej szkoły, zgodnie z coroczną tradycją, udali się na cmentarz pod pomnik ornontowiczan, którzy walczyli o wolność i niepodległość Polski. Wydarzenie to miało na celu uczczenie pamięci mieszkańców naszej miejscowości, którzy w różnych okresach historii oddali swoje życie w obronie ojczyzny. Byli wśród nich żołnierze polegli na frontach wojennych, osoby, które zginęły w obozach koncentracyjnych, internowani oraz policjanci zamordowani przez NKWD.
Uczniowie z szacunkiem złożyli wiązankę kwiatów i zapalili znicze pod pomnikiem. Chwila ciszy pozwoliła wszystkim uczestnikom na refleksję nad wartością wolności oraz wysiłkiem poprzednich pokoleń w jej obronie. Wydarzenie miało atmosferę powagi i skupienia, a młodzież podkreślała, że pamięć o lokalnych bohaterach jest szczególnie ważna dla budowania więzi z historią swojej małej ojczyzny.
W tegorocznej edycji pod kryptonimem „POD PARASOLEM PRZYJAŹNI” uczniowie poprzez czytanie zgłębią tajemnice budowania dobrych relacji. Dowiedzą się, jak być dobrym kolegą, tworzyć wspólnotę, pomimo odmienności poglądów, dostrzec wartość współpracy. Projekt w roku szkolnym 2025/2026 realizują klasy 2a oraz klasy trzecie.
W roku szkolnym 2025/2026 uczniowie klasy 2a realizują Ogólnopolski Projekt Edukacyjny - „Strażnicy tradycji”.
Celem projektu jest wzmocnienie tożsamości kulturowej uczniów, rozwijanie ich kompetencji społecznych i zaangażowanie w integrację międzypokoleniową. Projekt przybliża dzieciom bogactwo tradycji i zwyczajów z różnych regionów Polski.
W roku szkolnym 2025/2026 klasy czwarte realizują Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Uczę się uczyć się”.
Projekt ma na celu wzmacnianie kompetencji uczniów w zakresie efektywnego uczenia się poprzez poznawanie i praktyczne stosowanie różnych technik oraz metod uczenia się. Uczniowie nauczą się 10 nowych strategii uczenia się, jak planować naukę i jak selekcjonować informacje. Wzmocnią swoje kompetencje w zakresie efektywnego uczenia się i praktycznego stosowania różnych technik uczenia się.
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer