POWIATOWY KONKURS „W krainie bajek i baśni”

Dnia 18 maja 2015 roku rozstrzygnięto X Jubileuszowy Powiatowy Konkurs Plastyczny inspirowany literaturą dziecięcą „W krainie bajek i baśni”, którego tematem byli ulubieni bohaterowie literatury. Do konkursu przystąpiło 29 przedszkoli i szkół podstawowych z terenu powiatu mikołowskiego. Wyniki konkursu w załączeniu natomiast wszystkie nagrody i podziękowania prześlemy pocztą do 20 czerwca 2015 r.


Dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu jak i opiekunom za przygotowanie prac i przesłanie ich do naszego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. Już dziś chcemy zaprosić Was do udziału w kolejnym konkursie w przyszłym roku szkolnym.

Organizatorzy:
mgr Maria Sittek
mgr Anna Wajszczyk

ZałącznikWielkość
Protokół 2015.pdf36.36 KB

Pismo ręczne

Charakter pisma każdego człowieka jest niepowtarzalny, podobnie jak odcisk palca. Nie ma dwóch osób piszących identycznie. W miarę dorastania człowieka charakter jego pisma zmienia się, a wreszcie stabilizuje. Naukę zajmującą się charakterem pisma pod kątem tego, co mówi o charakterze piszącego, nazywamy GRAFOLOGIĄ.

Książki na łańcuchu

Książki można łatwo przenosić, więc często znikają z bibliotek. Aby temu zapobiec, w średniowiecznej bibliotece w Katedrze Hereford w Anglii książki przykuto łańcuchami do prętu biegnącego wzdłuż regału. Łańcuchy przymocowano z przodu do okładek, a zatem książki stoją grzbietami do wewnątrz.

Straszne księgi

W Egipcie w XXV w. p.n.e. powstawały tzw. KSIĘGI UMARŁYCH. Był to zwój zawierający zbiór zaklęć, modlitw i hymnów oraz mitów i fragmenty tekstów rytualnych. Teksty te miały zapewnić umarłemu szczęśliwe dotarcie do państwa umarłych i żywot wieczny.

Księgi średniowieczne

Jeśli przepisywany tekst nie dochodził do końca linii, puste miejsce wypełniano różnymi wzorami, wizerunkami zwierząt i ptaków. Artyści często musieli sami sporządzać farby z roślin czy sproszkowanych minerałów. Malarze używali także złota płatkowego, które przytwierdzali do powierzchni gumą arabską.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer